4. јануар 2012.

Opet to, ali drukčije

Kažu ljudi da mnogo hejtujem. Svi mi koji volimo ljude i kojima je stalo do kulturnog napretka (ili bilo kakvog napretka) - hejtujemo. Neko se isuviše bavi novcem, a neko se isuviše bavi ljudima. Ja sam u ovoj drugoj grupi. Ljudi su jedna divna vrsta čiji bi mozak mogao mnogo više napredovati. Ponoviću ono što sam pisala i u prethodnim postovima. Napredak u smislu moralnog napretka, ne tehnološkog ili kojeg god. Ako biste malo više čitali književna dela (ali kvalitetna književna dela, ne španske serije prenesene na papir, upakovane u zlatne korice sa šljokicama), shvatili biste koliko smo otupeli. I ja se nimalo ne izdvajam iz te grupe ljudi otupelih od marketinga.
Ima nešto što nam se dugo nametalo kroz medije, i evo, napokon je dobilo svoj položaj u našoj svesti. A to je - veličanje gluposti. Apsolutna TV manipulacija. Mi smo danas ponosni ako ne znamo ko je bio Sofokle (nemam pojma zašto sam baš njega izabrala), ali nas je sramota ako ne znamo kojom je pesmom Ceca završila koncert. Ne idemo u pozorište, osim u slučaju kada profesorka kaže da ćemo dobiti plus ako odgledamo predstavu. Ne slušamo klasičnu muziku jer, bože sačuvaj, klasična muzika ne može da nas pogodi u dušu koliko može pesma o boji donjeg veša ili o telesnim muško-ženskim, žensko-ženskim, muško-muškim, muško-žensko-muškim, žensko-muško-ženskim itd. odnosima.
Knjiga ljudima nikada nije bila dostupnija nego danas, pa se ljudi ipak pre late Granda nego knjige. Divimo se punim džepovima praznoglavaca, a nama, i novčanik prazan, a bogami i glava. Ti si, prosto, najveća faca u društvu ako ne znaš ništa. 
Ali naravno, klanjam se izuzecima i završiću ovaj kratki tekst optimistično, iskreno se nadajući, da će svest naroda početi da se okreće vrednijim stvarima. Jer je to u prirodi svakog od nas, samo smo možda malo zbunjeni i hipnotisani prebrzim razvojem tehnologije, pa ne možemo da odbijemo ono što nam nameće televizija (zapravo sam htela da kažem da nam je kultura na potpunom dnu, tako da će morati da počne da se penje, jer nema više gde da ode, i ja se nadam da će se to uskoro desiti).
<3

Нема коментара:

Постави коментар